『100式重爆撃機審査成績ノ概要』及び『「キ四十九」ト現用重爆撃機トノ性能比較』昭和15年8月より
from "Overview of the trial result of type 100 heavy bomber" and "Performance Comparison of Ki-49 and heavy bombers in service" Aug/1940
from "Overview of the trial result of type 100 heavy bomber" and "Performance Comparison of Ki-49 and heavy bombers in service" Aug/1940
百式重爆撃機一型(Ki-49I)
寸法(dimension)
全幅(span) 20.400m
全長(length) 16.800m
全高(height) 4.250m
翼面積(wing) 69.05m^2
重量(weight)
自重(empty) 6070kg
常時(normal) 10050kg
満載(full fuel) 10675kg
エンジン(engine) 100式1250馬力発動機(Type100 1250PS)
離昇馬力(take-off) 1200ps 2500rpm
公称馬力(rated) 1260ps@3700m 2450rpm
飛行性能
高度 最高速度 上昇力 (Alt.) (Max. speed) (Clim. time)
1000m 419km/h 3'15"
2000m 437km/h 6'02"
3000m 455km/h 8'27"
4000m 470km/h 10'56"
5000m 466km/h 14'05"
6000m 455km/h 18'09"
7000m 436km/h 23'56"
8000m 412km/h 35'12"
8000m 412km/h 35'12"
上昇限度(ceiling) 実用8290m 理論8650m
※上昇力は全力上昇ではなく常用上昇を示す。
※上昇力は全力上昇ではなく常用上昇を示す。
ソース(source) 『『100式重爆撃機審査成績ノ概要』および
『「キ四十九」ト現用重爆撃機トノ性能比較』防衛研究所蔵
『「キ四十九」ト現用重爆撃機トノ性能比較』防衛研究所蔵
陸空-中央全般-124 『陸軍機の制式決定時史料(3/3)』内
ーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーー
コメント
コメント一覧 (6)
There is a datasheet of Ki-49-II flight test from 陸空-中央教育補充-107 航空幕僚勤務ノ参考 (1) page 16. Ki-49 no.2003 achieved maximum speed of 537kph (+200 boost, overload) or 548kph (+300/350 boost, normal load).
These are significantly higher than the often-cited 492kph figure for Ki-49-II. I wonder whether the engine ratings results in the difference.
warbirdperforma
nce
が
しました
warbirdperforma
nce
が
しました